Designet til børn, men skabt af voksne.
Det er så vigtigt, at vi begynder at tænke funktioner ind i vores indretning af skoler og daginstitutioner. At vi begynder, at bruge noget af den viden, der findes omkring indretning og trivsel.
Alle børn og unge har ret til et godt børne- og undervisningsmiljø med trivsel, sundhed, udvikling og læring for alle.
Et godt børne- og undervisningsmiljø
Jannie Moon Lindskovs skriver på DCUM´s blog; Set fra min stol er det at inddrage børnene i sig selv en stor kvalitet. Daginstitutioner er som udgangspunkt designet til børn, men skabt af voksne. Hvis arkitekter i samspil med pædagoger kan være med til vende denne tendens, er jeg sikker på, at brugeroplevelsen og tilfredsheden vil øges, og at det i sidste ende vil komme børnene til gode. Så jeg kan håbe på, at vi i fremtiden vil se og høre flere gode eksempler på, hvordan brugerinvolvering har medvirket til flotte, funktionelle og meningsfulde skoler og daginstitutioner. Skoler og institutioner hvor børnene kan genkende sig selv, og hvor lærerne og pædagoger kan forene deres pædagogiske værdier og visioner. Læs hele indlægget her
SBi-anvisning 238
Husk at lys har stor betydning for både trivsel og udvikling. SBi-anvisning 238 er et ret godt supplement til DS700.