Et samarbejde med ImPlacement foregår typisk sådan her
1) Du ringer til ImPlacement eller sender en mail med dit problem eller dit spørgsmål.
Ofte er det de børn med særlige behov eller et påbud, der er den udløsende faktor for, at vi bliver kontaktet. Det kan også være, at du oplever andre problemer og er usikker på, om det kan være på grund af indretningen. Det er det som regel. Men hvis vi tror, at dit problem skal løses et andet sted, siger vi det selvfølgelig til dig. For ImPlacment vil kun have tilfredse kunder.
2) Hvis vi kan hjælpe dig, aftaler vi et tidspunkt, hvor den af vores samarbejdspartner der passe bedst til jeres udfordring, kommer ud til dig og gennemgår det eller de lokaler, du har problemer med. Hvis du gerne vil have det, kan vi ofte aftale at mødes i løbet af to uger.
Du får en pris på denne rådgivningssession allerede i telefonen. Hvis det er muligt, fortæller vi dig også, inden for hvilken økonomisk ramme, den øvrige opgave vil ligge.
3) Når jeres kontakt person kommer ud til dig, viser du ham/hende det eller de planlagte lokaler, og han måler lyset i lokalet og vurderer behovet for ændringer. Herefter er der nu flere muligheder, alt efter hvad vi aftaler:
- Vores fagperson kommer med gode råd og anbefalinger, mens han er hos dig. Du skriver ned.
- ImPlacement leverer en designmanual efter mødet, hvis vi har aftalt det.
I sager med påbud vil du altid få en skriftlig dokumentation efter vores besøg. Enten en oversigt over de ændringer, I skal lave, for at I overholder arbejdsmiljøloven fremover eller dokumentation for, at I allerede overholder loven i dag.
- Ønsker du selv at foretage ændringerne sammen med udvalgte medarbejdere på baggrund af vores rådgivning, siger vi farvel og tak for denne gang efter besøget. Får du efterfølgende brug for yderligere assistance i forbindelse med indretningen, ringer du bare igen. Så laver vi en ny aftale.
- Hvis du har bestilt besøget, fordi du ved, at vi skal hjælpe med indretningsopgaven bagefter, bliver vi hos jer omkring en time efter besøget, hvor der laver ekstra målinger af lyset, måler størrelsen på møblerne og tager billeder. Det kan vi sagtens gøre på egen hånd, så du laver bare noget andet imens. Herefter laver ImPlacement en detaljeret designmanual med konkrete forslag til ændringer. Se punkt 4.
4) Skal vi stå for indretningen, aftaler vi en tid for et nyt besøg, hvor jeres kontakt person kommer forbi og præsenterer vores forslag, som vi har samlet i en designmanual. Vi gennemgår manualen grundigt på et møde, og kan justere den på baggrund af dine ønsker, hvis der er noget, du gerne vil have lavet om. Herefter planlægger vi, hvornår det vil passe jer, at vi og eventuelle samarbejdspartnere kommer ud til jer og løser de forskellige opgaver. Vi kan sagtens planlægge kun at arbejde i lokalerne, når børnene er væk, så vi ikke forstyrrer.
Hvis du foretrækker, at din egen pedel og egne håndværkere flytter møbler, maler eller hænger lamper op, kan de sagtens gøre det. I så fald orienterer jeg dem om, hvad de skal gøre.
5) Du får den endelige arbejdsplan, hvor du kan se konkret, hvad der kommer til at ske hvornår.
Hvis du foretrækker, at udvalgte kolleger eller medarbejdere også deltager på møderne, er de meget velkomne.