Søger du indretningshjælp i forbindelse med flytning?

Når virksomheder skal flytte, kommer det ofte bag på både indehaver og medarbejdere, hvad det kræver. Og ofte hører vi – bagefter – at hvis de havde vidst, hvad flytningen krævede, ville mange have hyret professionel indretningshjælp fra starten. Undgå, at du bliver en af dem. Læs i stedet med her, hvorfor det er vigtigt at få  eller rådgivning fra en erfaren indretningsspecialist, når I skal flytte.

På mange måder kræver det meget mere at flytte som virksomhed end at flytte som privatperson. Indretningshjælp  kan være med til at give overblik og sparre penge.

Som regel er det ikke muligt at lukke for driften i flere uger eller måneder, mens I er i gang med at flytte. Derfor betyder en flytning, at alle skal løse deres normale opgaver, samtidig med at de skal pakke ned, pakke ud, indrette, eventuelt købe nye ting m.m. Og selv om flertallet sikkert kan se fordelene ved at flytte, betyder den nye lokation sjældent lige så meget for dem, som når de flytter privat. For mange er det primært en arbejdsopgave, der skal overstås.

Især de medarbejdere, der har flytningen som deres primære arbejdsopgave, undrer sig tit over, at opgaven er meget større, end de har forudset. Selv om de trækkes ud af driften før, under og efter flytningen, vil de oftest være forholdsvis uerfarne i forhold til at flytte en virksomhed. Samtidig er det dem, kollegerne brokker sig til, hvis de er utilfredse, fordi noget ikke fungerer efter hensigten, mens I flytter.

Måske er du selv den tovholder, der kommer til at stå med de problemer.

Du og virksomheden kan ikke undgå, at en flytning tager tid og koster penge. Alene den tid, medarbejderne ikke kan have det fulde fokus på deres arbejdsopgaver, er en udgift. Men du kan forebygge, at udgiften bliver større end nødvendigt, ved at flytningen foregår hurtigt og er planlagt så grundigt som muligt. Og det er muligt at få hjælp til store dele af planlægningsarbejdet. Du kan også få hjælp til at indrette den nye arbejdsplads og vurdere, hvilke nye møbler og andet inventar, I får brug for i forbindelse med flytningen.

Uanset om du søger rådgivning eller praktisk hjælp, kan ImPlacement hjælpe. Og fordi en flytning er en stor og kompleks opgave, anbefaler vi, at en af medarbejderne fra ImPlacement bliver en del af projektet så tidligt som muligt. Jo bedre vi er inde i opgaven, jo bedre kan ImPlacement aflaste dig og resten af virksomheden undervejs.

Skal ImPlacement hjælpe med flytningen, foregår det typisk sådan her

  1. Omkring et halvt år før I skal flytte, besøger en af vores medarbejder, som blive din kontakt person fremover under hele jeres flytning, dig i jeres nuværende lokaler. Her hører vi om baggrunden for at i flytter og jeres behov. Vi gennemgår også jeres nuværende inventar. Måske er det tid til at rydde op og finde ud af, hvilke ting der ikke skal med.
  2. Du sender tegninger over jeres nye lokaler, så vi kan danne os et overblik over mulighederne.
  3. Vi mødes på den nye adresse og gennemgår dine planer og overvejelser om de nye lokaler:
    1. Hvilke medarbejder skal sidde hvor?
    2. Hvilke møbler har du planer om at tage med?
    3. Hvilke overvejelser gør du dig om at købe nye møbler?
    4. Er der brug for renovering, før I flytter ind?
  4. Herefter udarbejder vi en designmanual, hvor vi skriver ind, hvor de forskellige møbler skal stå, hvilke medarbejdere der skal sidde hvor og især, hvor lamperne skal være. Du og din kontakt person fra ImPlacement drøfter manualen på et nyt møde, så du ved præcist, hvad der skal ske. Har du brug for ændringer, skriver jeg dem ind.
  5. Fra nu af løser jeg de opgaver vi har aftalt i designmanualen, så du kan fokusere på de øvrige opgaver i forbindelse med flytningen.
  6. Vi holder møder efter behov.

Det er meget forskelligt, hvor stort behovet er for rådgivning frem til flytningen. Nogle gange skal der laves meget om det nye sted. Måske skal nye vægge installeres, eller andre former for grundlæggende renovering skal sættes i gang. Hvis du foretrækker at projektlede den proces selv, kan vi sagtens aftale det. Men mange kunder sætter pris på, at en anden har overblikket og er med til byggemøderne, fordi de har så mange andre opgaver i forbindelse med flytningen.

Andre gange er de nye lokaler lige til at flytte ind i, og her fokuserer du og din kontakt person fra ImPlacement primært på, hvilke medarbejdere der skal arbejde hvor, og hvilke ting og møbler der skal stå i hvilke lokaler.

I modsætning til dig og dine medarbejdere skal vi ikke løse ”mine vanlige opgaver” samtidig med flytningen. Når ImPlacement hjælper med en flytning, er det vores primære opgave. Samtidig har vi rådgivet og projektledet i forbindelse med flytninger mange gange før. Så vi ved, hvad vi skal tage stilling til hvornår. Derfor er vi din garanti mod ubehagelige overraskelser.

Hvis du kun har brug for hjælp til en mindre del af flytningen, er det selvfølgelig også muligt. Eventuelt kan vi indlede med en rådgivningssession, hvor vi gennemgår de nye lokaler, hvorefter du vurderer, om du og dine medarbejdere kan løse resten selv, eller om du og ImPlacement skal fortsætte samarbejdet.

Hvorfor kan ImPlacement hjælpe jer med indretningen?

Siden 2008 har ImPlacement hjulpet over 100 virksomheder og institutioner over hele landet med indretningen. Både når de skal flytte, og når de har brug for at rokere rundt i deres faste lokaler. Indretningshjælp kan være med til at spare penge, både ved flytning men også ved at øge trivselen.

Derfor ved vi, hvordan vi lever op til lovgivningen og tænker medarbejdernes arbejdsmiljø bedst ind, når vi planlægger indretningen af de nye lokaler. Vi ved også, hvornår de kritiske punkter opstår i en erhvervsflytning, og hvad vi skal være særlig opmærksomme på. Derfor kan vi forebygge, at kunder, borgere eller samarbejdspartnere oplever problemer, mens I flytter.

Det er oplagt at hyre en ekstern fagperson i forbindelse med flytninger i stedet for at vente, til når I er flyttet. For du skal tage stilling til, hvordan de nye lokaler skal indrettes under alle omstændigheder. Lad os gøre det ordentligt en gang for alle, så alle medarbejdere både er trygge i selve flyttefasen og hurtigt bliver tilfredse på deres nye arbejdsstation bagefter.

Når I får indrettet virksomheden af en professionel, kan I spare mange penge. Ofte slipper vores kunder for at købe nye møbler, fordi vi kan bruge de eksisterende på en bedre måde. Samtidig har ImPlacement en række gode indkøbsaftaler, I kan drage fordel af, når I køber nye møbler, lamper eller pærer. Og fremover vil I formentligt kunne se på sygefraværet, at medarbejderne trives bedre, når lyset er indstillet korrekt.

Du behøver ikke frygte, at vores råd er farvet af vores indkøbsaftaler. Det, vi primært lever af, er vores uvildige rådgivning og tilfredse kunder, der kommer tilbage og taler pænt om os til andre. Den troværdighed kunne vi ikke finde på at sættet over styr ved at anbefale møbler, lamper eller andet, der ikke vil være den bedste løsning for dig. Derfor kan det sagtens være, at vi anbefaler nye lamper til få hundrede kroner i IKEA.

Læs hvordan ImPlacement hjalp Europcar da de flyttede i nye lokaler. Implacement´s indretningshjælp øger trivsel, arbejdsglæde og produktivitet – og dermed bundlinje – gennem bevidst indretning. Indretningshjælp kan også bruges til at understøtte ejerskabet på arbejdspladsen læs mere om hvordan ejerskab kan ses på bundlinjen.

Få svar på dine spørgsmål med det samme

Skal ImPlacement hjælpe dig? Ring endelig  på 23 34 69 78 eller send en mail med dine spørgsmål . Så drøfter vi mulighederne, og vi kommer med vores bud på, hvordan ImPlacement bedst kan hjælpe, så flytningen foregår så nemt som muligt. Vi giver altid 30 minutters gratis telefonrådgivning til nye kunder om vores indretningshjælp.