Brug for hjælp til klinikindretning?

Skal din klinik indrettes, så det både er rarere at gå på arbejde for dig og dine medarbejdere, og så klienterne får en god stund i venteværelset før behandlingen?

I dag kan det være, at du oplever problemer med

  • manglende diskretion, fordi de patienter, der venter, sidder alt for tæt på lægesekretæren.
  • højt støjniveau, uro eller en ikke-behagelig stemning i klinikken, som er svær at sætte ord på.
  • personale, der klager over, at de ikke har et ordentligt sted at holde pause. Eller måske klager de ikke direkte. Måske har de bare mange sygedage.

De problemer – og mange flere – kan løses med den rette klinikindretning:

  • Alt efter, hvad du foretrækker, kan vi indrette venteværelset, så patienterne enten kan slappe af i en blødere stol eller sofa, eller så de er mere aktive på en vippestol eller taburet. Det kan også være, at nogle af patienterne har behov for at ligge ned i et separat lokale i stedet.
  • Et godt venteværelse indbyder patienterne til at komme i god tid. Derfor undgår du at vente på patienter, der kommer for sent. Og omvendt er patienterne som regel mere tålmodige, hvis du skulle blive lidt forsinket, når de sidder i et behageligt venteværelse.
  • Lægesekretæren eller klinikassistenten kan bedre iagttage patienten og give dig besked om det, hvis vedkommende opdager nogle detaljer, der kan være relevante for behandlingen.

Mange tror fejlagtigt, at venteværelset – udover behandlerlokalet – er det vigtigste i klinikindretning. Men receptionen er mindst lige så vigtig. For det er ved receptionsskranken, patienterne skal opleve tillid nok til at fortælle om særlige ønsker eller behov. Behov, der kan have stor betydning for, om behandlingen går som planlagt. Og detaljer, som de måske ikke selv tænker, er så vigtige, at de vil nævne det, hvis ikke lige situationen er til det.

Derfor er der meget større sandsynlighed for, at en patient fortæller, hvorfor vedkommende eventuelt har haft en anstrengende dag, hvis receptionen er indrettet, så de har en god øjenkontakt til lægesekretæren. Det kan de få med en professionel klinikindretning med den rette lyssætning. Og det kan vi hjælpe dig med, da ImPlacement har indrettet virksomheder med lyd, lys og farver siden 2008.

Klinikindretning til alle typer læger og behandlere

Når ImPlacement hjælper vores kunder med klinikindretning, hyres vi som regel ind til at ændre venteværelset, receptionen, gæstetoilettet eller et samtalelokale. Især har ImPlacement mange psykologer på kundelisten. Imidlertid kan vi også indrette de mere fagspecifikke behandlerlokaler til tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer, øjenlæger, gynækologer, læger m.m.

Selv om behandlerbriksen, tandlægestolen eller røntgenudstyret måske kun kan stå ganske få steder i de helt små behandlerlokaler, er der som regel flere muligheder. Måske kan du ikke se dem. Men det kan ImPlacement. Og det kan gøre en stor forskel – både for patienten og for, hvor det resterende klinikudstyr kan placeres – om patienten kigger mod vinduet eller mod døren.

Selv hvis alle møblerne allerede nu står bedst muligt, kan det være, at en anden farvetone på væggen eller nye lamper eller pærer kan løfte indeklimaet. Så har du problemer med stressede medarbejdere, larm, urolige patienter eller måske ligefrem konflikter eller trusler, kan jeg sikkert også hjælpe dig.

Ring endelig på 23 34 69 78. ImPlacement giver altid 30 minutters gratis telefonrådgivning til nye kunder.

Sådan kan vi hjælpe dig med klinikindretning

Hvis du gerne vil have vores hjælp til klinik- eller venteværelseindretning, er der flere muligheder.

Enten rådgiver vi og giver vores anbefalinger til, hvad du eller dine medarbejdere selv skal ændre. Eller også foretager en af ImPlacements fagpersoner selv de nødvendige ændringer enten med dine eller vores egne håndværkere. Selvfølgelig efter et grundigt rådgivningsbesøg, hvor vi undersøger udfordringerne og mulighederne og drøfter dem med dig, før vi sætter noget i gang.

 

Et samarbejde foregår typisk sådan her:

  1. Du ringer til ImPlacement og fortæller om dit problem eller behov for ændringer. Er vi sikker på, at ImPlacement er den rette til at hjælpe dig, kan vi allerede her aftale et tidspunkt for et besøg i løbet af de næste to uger. Du er også velkommen til at vende tilbage på et senere tidspunkt for at lave en aftale, hvis du lige vil tænke over det.
    Du kan få en pris på rådgivningsbesøget allerede i telefonen. Ofte kan vi også fortælle dig, inden for hvilken økonomisk ramme vi ligger, hvis ImPlacement skal foretage ændringerne i klinikken for dig efter besøget.
  2. Når den af vores samarbejdsparter der bedst kan løse dine udfordringer, besøger din klinik, gennemgår han/hun de aftalte områder sammen med dig og måler, hvor meget lys der er.
    Hvis vi har aftalt, at du selv vil stå for klinikindretningen, kommer han med vores anbefalinger til, hvor behandlerstol, receptionsskranke, foldevægge eller klinikinventar skal være, alt efter hvilke eller hvilket rum i klinikken, du har brug for vores rådgivning om.
    Har du brug for nye møbler, lamper eller pærer, foreslår vi, hvad du skal købe.
    Du kan enten selv tage noter, mens vi er på besøg, eller du kan tilkøbe en designmanual, som vi sender til dig en uge efter besøget.
    Har vi aftalt, at ImPlacement skal stå for indretningen, tager din kontakt person yderligere mål. Både af dine eksisterende klinikmøbler og af lyset. Herefter fortsætter vi som beskrevet i punkt 3.
  3. Hvis du også har booket ImPlacement til at stå for den praktiske klinikindretning, udarbejder vi en designmanual med en plantegning over, hvilke møbler der skal være hvor. Foreslår vi, at du køber nye møbler til venteværelse, indgang, samtale- eller behandlerlokale, skriver vi de konkrete møbler + farveforslag i manualen, ligesom vi foreslår nye lampemodeller, pærer og styrke, hvis du har behov for det. Ofte vil ImPlacement anbefale, at du bevarer de møbler, du har, og at de bliver placeret anderledes.
    Designmanualen giver dig det fulde overblik over justeringerne i klinikken, samt hvad de vil koste.
  4. Vi gennemgår designmanualen på et møde hos dig omkring en uge efter det første besøg, og du har mulighed for at stille alle dine spørgsmål eller komme med ændringsforslag til planen. Her drøfter vi også, hvornår det vil passe dig, at vores samarbejdspartner kommer forbi og laver ændringerne.
    Hvis vi får brug for hjælp fra håndværkere, kan vi enten give dig et samlet tilbud, hvor ImPlacement løser opgaven med vores egne faste samarbejdspartnere, eller vi kan instruere dine håndværkere i, hvad de skal gøre.
  5. Hvis der er behov for det, får du en opdateret designmanual med en ny pris samt en oversigt over, hvornår vi løser de forskellige opgaver.

Skal ImPlacement også hjælpe dig med klinikindregning

Uanset hvor i landet, du har brug for hjælp, kommer vi gerne forbi og rådgiver dig. Selv om vi har flest kunder i Jylland, er vi også jævnligt i København. Så ring endelig på 23 34 69 78 eller send en mail. Her kan du enten stille spørgsmål i forhold til særlige udfordringer på din klinik, eller du kan høre mere om, hvordan et samarbejde kan foregå.