Brug for hjælp til klinikindretning?

Skal din klinik indrettes, så det både er rarere at gå på arbejde for dig og dine medarbejdere, og så klienterne får en god stund i venteværelset før behandlingen?

I dag kan det være, at du oplever problemer med

  • manglende diskretion, fordi de patienter, der venter, sidder alt for tæt på lægesekretæren.
  • højt støjniveau, uro eller en ikke-behagelig stemning i klinikken, som er svær at sætte ord på.
  • personale, der klager over, at de ikke har et ordentligt sted at holde pause. Eller måske klager de ikke direkte. Måske har de bare mange sygedage.

De problemer – og mange flere – kan løses med den rette klinikindretning:

  • Alt efter, hvad du foretrækker, kan vi indrette venteværelset, så patienterne enten kan slappe af i en blødere stol eller sofa, eller så de er mere aktive på en vippestol eller taburet. Det kan også være, at nogle af patienterne har behov for at ligge ned i et separat lokale i stedet.
  • Et godt venteværelse indbyder patienterne til at komme i god tid. Derfor undgår du at vente på patienter, der kommer for sent. Og omvendt er patienterne som regel mere tålmodige, hvis du skulle blive lidt forsinket, når de sidder i et behageligt venteværelse.
  • Lægesekretæren eller klinikassistenten kan bedre iagttage patienten og give dig besked om det, hvis vedkommende opdager nogle detaljer, der kan være relevante for behandlingen.

Mange tror fejlagtigt, at venteværelset – udover behandlerlokalet – er det vigtigste i klinikindretning. Men receptionen er mindst lige så vigtig. For det er ved receptionsskranken, patienterne skal opleve tillid nok til at fortælle om særlige ønsker eller behov. Behov, der kan have stor betydning for, om behandlingen går som planlagt. Og detaljer, som de måske ikke selv tænker, er så vigtige, at de vil nævne det, hvis ikke lige situationen er til det.

Derfor er der meget større sandsynlighed for, at en patient fortæller, hvorfor vedkommende eventuelt har haft en anstrengende dag, hvis receptionen er indrettet, så de har en god øjenkontakt til lægesekretæren. Det kan de få med en professionel klinikindretning med den rette lyssætning. Og det kan jeg hjælpe dig med, da jeg har indrettet virksomheder med lyd, lys og farver siden 2008.

Klinikindretning til alle typer læger og behandlere

Når jeg hjælper mine kunder med klinikindretning, hyres jeg som regel ind til at ændre venteværelset, receptionen, gæstetoilettet eller et samtalelokale. Især har jeg mange psykologer på kundelisten. Imidlertid kan jeg også indrette de mere fagspecifikke behandlerlokaler til tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer, øjenlæger, gynækologer, læger m.m.

Selv om behandlerbriksen, tandlægestolen eller røntgenudstyret måske kun kan stå ganske få steder i de helt små behandlerlokaler, er der som regel flere muligheder. Måske kan du ikke se dem. Men det kan jeg. Og det kan gøre en stor forskel – både for patienten og for, hvor det resterende klinikudstyr kan placeres – om patienten kigger mod vinduet eller mod døren.

Selv hvis alle møblerne allerede nu står bedst muligt, kan det være, at en anden farvetone på væggen eller nye lamper eller pærer kan løfte indeklimaet. Så har du problemer med stressede medarbejdere, larm, urolige patienter eller måske ligefrem konflikter eller trusler, kan jeg sikkert også hjælpe dig.

Ring endelig til mig på 23 34 69 78. Jeg giver altid 30 minutters gratis telefonrådgivning til nye kunder.

Sådan kan jeg hjælpe dig med klinikindretning

Hvis du gerne vil have min hjælp til klinik- eller venteværelseindretning, er der flere muligheder.

Enten rådgiver jeg og giver mine anbefalinger til, hvad du eller dine medarbejdere selv skal ændre. Eller også foretager jeg selv de nødvendige ændringer enten med dine eller mine egne håndværkere. Selvfølgelig efter et grundigt rådgivningsbesøg, hvor jeg undersøger udfordringerne og mulighederne og drøfter dem med dig, før vi sætter noget i gang.

Et samarbejde foregår typisk sådan her:

  1. Du ringer til mig og fortæller om dit problem eller behov for ændringer. Er jeg sikker på, at jeg er den rette til at hjælpe dig, kan vi allerede her aftale et tidspunkt for et besøg i løbet af de næste to uger. Du er også velkommen til at vende tilbage på et senere tidspunkt for at lave en aftale, hvis du lige vil tænke over det.
    Du kan få en pris på rådgivningsbesøget allerede i telefonen. Ofte kan jeg også fortælle dig, inden for hvilken økonomisk ramme vi ligger, hvis jeg skal foretage ændringerne i klinikken for dig efter besøget.
  2. Når jeg besøger din klinik, gennemgår jeg de aftalte områder sammen med dig og måler, hvor meget lys der er.
    Hvis vi har aftalt, at du selv vil stå for klinikindretningen, kommer jeg med mine anbefalinger til, hvor behandlerstol, receptionsskranke, foldevægge eller klinikinventar skal være, alt efter hvilke eller hvilket rum i klinikken, du har brug for min rådgivning om.
    Har du brug for nye møbler, lamper eller pærer, foreslår jeg, hvad du skal købe.
    Du kan enten selv tage noter, mens jeg er på besøg, eller du kan tilkøbe en designmanual, som jeg sender til dig en uge efter besøget.
    Har vi aftalt, at jeg skal stå for indretningen, tager jeg yderligere mål. Både af dine eksisterende klinikmøbler og af lyset. Herefter fortsætter vi som beskrevet i punkt 3.
  3. Hvis du også har booket mig til at stå for den praktiske klinikindretning, udarbejder jeg en designmanual med en plantegning over, hvilke møbler der skal være hvor. Foreslår jeg, at du køber nye møbler til venteværelse, indgang, samtale- eller behandlerlokale, skriver jeg de konkrete møbler + farveforslag i manualen, ligesom jeg foreslår nye lampemodeller, pærer og styrke, hvis du har behov for det. Ofte vil jeg anbefale, at du bevarer de møbler, du har, og at de bliver placeret anderledes.
    Designmanualen giver dig det fulde overblik over justeringerne i klinikken, samt hvad de vil koste.
  4. Vi gennemgår designmanualen på et møde hos dig omkring en uge efter det første besøg, og du har mulighed for at stille alle dine spørgsmål eller komme med ændringsforslag til planen. Her drøfter vi også, hvornår det vil passe dig, at jeg kommer forbi og laver ændringerne.
    Hvis jeg får brug for hjælp fra håndværkere, kan jeg enten give dig et samlet tilbud, hvor jeg løser opgaven med mine egne faste samarbejdspartnere, eller jeg kan instruere dine håndværkere i, hvad de skal gøre.
  5. Hvis der er behov for det, får du en opdateret designmanual med en ny pris samt en oversigt over, hvornår vi løser de forskellige opgaver.

Skal jeg også hjælpe dig med klinikindregning

Uanset hvor i landet, du har brug for hjælp, kommer jeg gerne forbi og rådgiver dig. Selv om jeg har flest kunder i Jylland, er jeg også jævnligt i København. Så ring endelig til mig på 23 34 69 78 eller send en mail. Her kan du enten stille spørgsmål i forhold til særlige udfordringer på din klinik, eller du kan høre mere om, hvordan et samarbejde kan foregå.