Overvejer du professionel hjælp til kontorindretning?

Måske fordi

  • I har fået flere medarbejdere og har brug for at rokere rundt på arbejdspladserne, så alle har en ordentlig base
  • I skal flytte, og du vil sikre, at alle bliver tilfredse med det nye kontor
  • I har fået et påbud på grund af dårligt arbejdsmiljø
  • jeres møbler er slidte, eller du overvejer at investere i nye møbler, fordi jeres behov har ændret sig

Det har jeg mange års erfaring med. Derfor behøver du ikke begå de fejl, som mange andre har begået.

Kontorindretning handler om meget mere, end hvor kontormøblerne skal stå.

For med professionel indretning af arbejdspladsen

  • trives medarbejderne og får lyst til at blive i virksomheden i mange år
  • kan medarbejderne bedre koncentrere sig og laver færre fejl
  • kan du tit beholde de eksisterende møbler i stedet for at bruge penge på nye

Vil du også have de fordele, kan jeg hjælpe dig med indretningen. Siden 2008 har jeg indrettet arbejdspladser, så de lever op til alle de gældende regler og giver et godt arbejdsmiljø. Derfor kan du både spare tid og sikre, at medarbejdernes trivsel tænkes ind i kontorindretningen ved at booke mig.

Fokuspunkter, jeg vægter i kontorindretning

Når jeg indretter et kontor, tager jeg højde for mange forhold:

  • Hvordan udnytter I pladsen, dagslyset og jeres nuværende møbler bedst?
  • Hvordan reducerer vi støjen?
  • Hvordan får alle det rette lys, så de både kan arbejde effektivt og samtidig har et tilhørsforhold til deres arbejdsstation?

Ofte kan I få frigivet mange kvadratmeter, hvis vi vender skrivebordene på en anden måde eller placerer dem midt i lokalet i stedet for ude ved væggene. Når flere kolleger deler kontor, kan det også være hensigtsmæssigt at bruge skillevægge mellem skrivebordene, så medarbejderne får ro og bedre kan koncentrere sig. Især i storrumskontorer  er det vigtigt, at arbejdsstationerne og opdelingen af forskellige personalegrupper er tydeligt afgrænset.

Når jeg rådgiver mine kunder om kontorindretning, tror mange fejlagtigt, at de er nødt til at skifte mange af deres møbler ud. Det er sjældent nødvendigt, fordi jeg tit kan se, hvordan I får mere ud af de møbler, I allerede har. Derfor justerer jeg på en række detaljer og udnytter jeres kontorlokaler og møbler bedre og bevarer det, der allerede virker.

Et andet vigtigt element i rådgivningen er, hvilke opgaver medarbejderne skal løse i rummene. Og medarbejdernes jobfunktion er meget vigtig for, hvor i lokalet de forskellige møbler skal stå. Eksempelvis er det vigtigt, at ledere enten har front eller siden mod døren, så folk hurtigt føler sig velkomne. For økonomimedarbejderne er det vigtigste derimod, at de sidder, så de ikke bliver forstyrret. Derfor kan de ofte sidde, som de selv har lyst til. Imidlertid er det vigtigt, at de har plads til en stor reol bag sig, så de let kan få fat på bilag, der stadig er en vigtig del af deres arbejdsrutine.

På lidt større kontorer skal der også være plads til at holde mindre møder og andre samtaler. Her er det vigtigt, at samtaleområdet passer til formålet. Hvis der er tale om mere tunge samtaler med pårørende på plejehjem, institutioner eller hospitaler, kan det derfor være hensigtsmæssigt, at samtalerne ikke foregår henne ved vinduet, men et mere intimt sted på kontoret.

Skal jeg hjælpe med kontorindretning?

Når jeg hjælper kunder med indretning af kontorer, er processen typisk delt i to dele.

Bliver du og jeg enige om, at jeg er den rette til opgaven, aftaler vi en dag, hvor jeg kommer ud og gennemgår det eller de aktuelle kontorer med dig. Efter besøget kan du

  1. indrette kontoret selv eller sammen med dine medarbejdere. Enten på baggrund af dine egne noter fra besøget eller en designmanual, som jeg laver til dig efter aftale.
  2. hyre mig til at løse hele indretningsopgaven for dig.

Skal jeg gennemføre hele kontorindretningen for dig, er proceduren typisk:

  1. Har jeg ikke lavet en designmanual til dig tidligere i processen, gør jeg det nu. Her skriver jeg mine anbefalinger til, hvordan kontormiljøet skal indrettes. Du får en plantegning, så du kan se, hvor jeg anbefaler, at de forskellige møbler skal stå. Hvis jeg foreslår, at nogle af kontormøblerne skal skiftes ud, får du helt konkrete forslag til hvilke skriveborde, kontorstole, stoleunderlag, klapborde, sofaer eller sofaborde*, jeg anbefaler, samt farveforslag og pris.
    En af de vigtigste poster i designmanualen er altid kontorbelysningen. Lyset skal næsten altid reguleres i forbindelse med kontorindretning. Derfor får du også en liste med forslag til hvilke lamper, jeg anbefaler, og mindst lige så vigtigt hvilken styrke pæren skal have.
  2. Du og jeg mødes og gennemgår designmanualen. Du har mulighed for at stille alle de spørgsmål, du vil. Hvis du gerne vil have ændret i manualen, ændrer jeg efter aftale med dig Og bare rolig: Hvis du foreslår ændringer, som jeg ikke er enig i, siger jeg det selvfølgelig til dig. Hvis der er behov for det, sender jeg dig en opdateret manual bagefter.
  3. Når du har godkendt designmanualen, sender jeg dig en arbejdsplan, hvor du kan se, hvad der skal ske hvornår. Herunder hvilke dage jeg kommer ud til dig og løser hvilke opgaver. Hvis du eller dine medarbejdere skal løse nogle af opgaverne, skriver jeg ind, hvornår I skal gøre det. Du er velkommen til at trække på de håndværkere, du plejer at bruge. Hvis du foretrækker det, hyrer jeg mine egne ind til opgaven.Oftest laver vi de mindre ændringer, mens personalet passer deres arbejde. Hvis du foretrækker det, kan vi også indrette hele kontoret på en bestemt dag, mens I er væk.

*Nogle gange er der også behov for receptionsskranker, reoler, hylder, skabe, loungemøbler eller lignende til kontorlandskabet. De møbler kan jeg også skaffe til en god pris.

Hvis du har brug for møbler til andre lokaler end dem, jeg har rådgivet dig om, kan du også købe dem gennem mig. Det kan være, du mangler spiseborde eller andre kantinemøbler, designmøbler til indgangspartiet, lagerreoler eller lignende.

Hvorfor kan jeg rådgive jer og hjælpe med kontorindretning?

Siden 2008 har jeg arbejdet som belysnings-, farve- og indretningskonsulent med speciale i erhvervsindretning. Derfor følger jeg med i ændringer i arbejdsmiljøloven og har helt styr på, hvor tæt medarbejderne må side, hvor printeren må stå m.m. Jeg hjælper både skoler, institutioner, plejehjem og private virksomheder i hele landet med at få mere ro og bedre arbejdsmiljø.

Som kunde hos Implacement, er det altid mig, Lone Lings, der rådgiver dig.

Særligt kontorindretning har jeg en stor erfaring med, fordi mange arbejdsfunktioner i dag foregår bag en skærm. Heldigvis har mange virksomheder fået øjnene op for, at den gode kontorindretning med det sunde arbejdsmiljø ikke er sikret med en stor computerskærm ved et hæve-sænke-bord.

Men nogle opdager det desværre først, efter medarbejderne er begyndt at klage. Det er der jo ingen grund til at vente på. Så ring endelig, hvis du overvejer at få hjælp til kontorindretning. Også selv om ændringerne ikke skal finde sted med det samme. Jo før jeg kommer med ind i processen, jo bedre kan jeg rådgive dig undervejs.

“Da jeg skulle flytte min virksomhed til nye lokaler, var jeg ikke i tvivl om at det var Lone Lings der skulle hjælpe mig med indretningen. Lone har en dejlig sikker fornemmelse for hvad rummet skal udtrykke i forhold til mit arbejde. Der bliver også taget udgangspunkt i det inventar jeg har i forvejen, så med små midler som lysindretning og farvevalg, enkelte nye møbler, får Lone det hele til at gå op i en højere og smukkere helhed. Hun viser stor respekt for mig og mine behov, men skubber også til min til tider lidt kedelige smag. Skal du indrette kontor eller virksomhed kan jeg på det varmeste anbefale at du tager Lone Lings med på råd.”

Sanne Roesen, Terapi & Coaching

Kontakt mig om kontorindretning nu

Du er meget velkommen til at sende mig en mail med dine spørgsmål  eller ringe til mig på 23 34 69 78. Jeg giver altid 30 minutters gratis telefonrådgivning til nye kunder. Når jeg har hørt om dit behov, kan jeg komme med et konkret forslag til, hvordan vi kommer i gang med opgaven og give en pris på det første rådgivningsmøde. Efter rådgivningsmødet kan du få en pris på, hvad det vil koste at få mig til at løse hele opgaven.